23 augusti 2007

Back in business

Så var skolorna igång igen.
Idag har alla våra fyra barn gjort entré på tre olika skolor. Tre av dom på gamla välbekanta ställen och en av dom på ett helt nytt ställe. Alla är nöjda med scheman osv förutom att dom är rörande överens om att sommarlovet borde förlängas. Det tycker inte deras mamma.....
Hela eftermiddagen (jag ljuger lite) har jag skrivit mitt namn, adress, var jag kan nås otaliga gånger. Jag har gått igenom ordningsregler, läst information, scheman, busstider m.m Samma procedur vareviga hösttermin. Jag har klippt till bänkpapper, packat påsar med extrakläder, plockat fram frukt o.dyl. Tur att det snart är helg för sånt här kräver inskolning minsann. Det är hårt att vara tillbaka i rutiner och ordningsregler igen.
I morgon väntar mig den första lediga fredagen i ensamhet på lääääänge. Underbart!
På em ska jag på stan och fika med en vän och kvällen fördrivs nog i tvsoffan. En alldeles perfekt fredag!

6 Comments:

Blogger netha said...

Nu är jag tillbaka bland bloggarna och ungarna är i skolan, så skönt.
Kanske skall ha som england har, de har 3 terminer med lite kortare lov emellan, låter inte helt fel minsann.
Hoppas du får en mysig dag idag.
kramis

24 augusti, 2007 08:03  
Blogger Lotten said...

Visst är det skönt att sommarlovet är över....

4 barn.... :-o Jag tycker det är fullt upp med ett i skolan och ett på dagis ;-)

Idag skall jag oxå på stan en sväng.... det var minst två månader sedan sist... Ha en bra dag!

24 augusti, 2007 09:25  
Anonymous Anonym said...

*Nickar igenkännande*... det är ett heltidsjobb bara att komma in i ungarnas nya scheman och rutiner. Snart drar träningarna igång också, då blir det ännu värre! ;)

24 augusti, 2007 09:29  
Blogger My White Cottage said...

Jag håller med det; det är mycket man ska hålla ordning på! Det tar verkligen en tid innan man kommer in i alla rutiner igen...

Ha en riktigt mysig fredag och helg med för den delen!

Kramis!

24 augusti, 2007 09:43  
Anonymous Anonym said...

Jamen vad skönt att vara ledig idag:)Ja, det är mkt i början av terminen. *pust*
Ha en fin helg, gumman.
Kram Lallis

24 augusti, 2007 19:14  
Blogger Camillas lockar said...

Fyra skolbarn! Wow, du är min nya idol! Min lilla kille ska börja dagis för första gången - spännande värre för en förstagångsmamma ;-)

24 augusti, 2007 20:02  

Skicka en kommentar

<< Home