15 augusti 2007

Bio

Såg för ett tag sedan att Helen Turstens bok "Tatuerad torso" blivit film.


En av mina favoritförfattare och jag har läst alla hennes deckare. Extra roligt är att dom utspelar sig i våra trakter. Dessutom har jag en speciell förkärlek just för svenska deckare både i bok och filmform.


"Den måste vi se" utbrast jag en morgon vid frukostbordet med ögonen i tidningen. Så säger jag om många biofilmer, men oftast dröjer det såpass länge innan jag får tummen ur att det endast är på Dvd man kan få se dem.


Men......nu har jag överraskat mig själv med stor mått. Jag har bokat biljetter idag och på fredag ska jag se " Irene Huss- Tatuerad torso" på Bergakungen i Göteborg. *vågen*






IRENE HUSS - TATUERAD TORSO


..är baserad på Helene Turstens bästsäljande roman med samma namn om kriminalinspektör Irene Huss.På en strand utanför Göteborg upptäcks delar av en styckad manskropp. Det enda polisen har att gå efter är en mycket speciell tatuering på torson. Tatueringen leder kriminalinspektör Irene Huss till Köpenhamn, och till den mystiske Tom Tanaka. Fyndet av det skändade liket är upptakten till fler otäcka mord. Helene Tursten har med Irene Huss-böckerna skapat ett nytt universum i den svenska kriminalgenren. Irene Huss är en karismatisk, modern kvinna, som tidigare har varit europamästarinna i Ju-Jutsu. 38 år gammal är hon mitt uppe i karriären som kriminalinspektör, men hanterar samtidigt ett hemmaliv med make och två tonårsdöttrar.

5 Comments:

Blogger Camillas blogg said...

Vad kul med bio!! :)Jag har aldrig läst hennes böcker..får ta och köpa ngn av hennes böcker. Roligt med en författare som man inte läst innan...
Jo, jag minns att vi satt o pratade om vår altan för 1 år sedan. (Tänk vad tiden går FORT!!!)
Den är nästan färdig nu..väntar fortfarande på snickarna som ska göra trätrappan ner i trädgården. Som det är nu har vi bara en pall ståendes där :(
Sedan vill vi har typ perienner/gardintyg el ngt för glaspartierna, blir SÅ himla varmt där mitt på dagen. Belysning och eluttag plus lite bordstabletter osv. Sen är den färdig! :)

Kramis

15 augusti, 2007 21:30  
Blogger ♥ cloudberrie ♥ said...

Å vad roligt att gå på bio! Det blir för sällan... så jag ska ta inspiration av dej nu och se till att gå och se en film på riktigt!
Hoppas filmen ni ska se är bra.

Ja, jag "återuppstod"...ni känner mej vid det här laget ;) jag är för nyfiken för att klara av att hålla mej borta...tssss

Kram från mej

16 augusti, 2007 09:59  
Anonymous Anonym said...

Den vill jag också se.Har inte läst någon bok av henne, det är nog på tiden!
tina=)

16 augusti, 2007 14:00  
Blogger mintid said...

Jag hörde en man på radion som diskuterade denna bok. Han tyckte det var bland det hemskaste han läst och han visste inte om han skulle våga läsa om den...
Med i studion satt Helene Tursten.

Ha en fin helg. Själv ska jag jobba...

17 augusti, 2007 10:36  
Anonymous Anonym said...

Faktum är att jag föredrar hemmasoffan och dvd framför en obekväm biofåtölj ... men så har vi 50 tums TV & bioljud till nya otroligt bekväma soffor också ;-)

18 augusti, 2007 04:33  

Skicka en kommentar

<< Home