26 augusti 2007

Helgen over

Vips så var helgen slut......
Jag hade en alldeles urskön fredag. Körde äldsta dottern till tåget och veckohandlade därefter.
Tog mig två _timmar_att handla eftersom jag träffade kända ansikten och förstås var tvungen att stanna och prata.
Körde hem, packade upp och städade. Lungt och skönt alldeles för mig själv.
Vid 14 åkte jag in till stan och fikade med en fd arbetskompis och sen gick vi i affärer. Köpte mig en svart och grårandig tunika och uträttade lite nödvändigheter som systembolaget tex ;o)
Lördag och söndag har varit lugna med en del plockande och idag har vi röjt lite till på vår övervåning som kanske snart ska få komma iordning. Tänk vad svårt det ska vara att få tummen ur. Vi har en yta på 50 kvm som ska inredas. Eftersom det är en yta som vi egentligen inte måste ha, men som skulle vara toppen nu med alla vänner, pojkvänner m.m på besök, så får man inte tummen ur. Men det hade verkligen varit toppen att ha den där övervåningen klar.
Har haft pojkvänner och barnens kompisar här hela helgen. I går var vi 9 st till middagen och idag 8 st och då var ändå inte vår yngsta dotter hemma. Vi har bett om en pojkvännsfri helg nästa vecka.
Nästa helg inträffar årets andra kräftskiva och tydligen hade det varit en på gång denna helgen oxå, men som tur var blivit ändrad. Kräftor är gott, men tre helger i rad är lite väl mycket. Dessutom är det inte direkt billigt att surpla kräftor varje vecka.

2 Comments:

Blogger netha said...

Sörpla havskräftor är gott, pojkvänner hemma jämt är jobbigt.
Nog är det skönt att bara vara familjen hemma, fast samtidigt är det ju skönt att man vet var de är. :-)
Hoppas du får trevligt på sörpelkalasen.
Kramis

26 augusti, 2007 22:28  
Anonymous Anonym said...

Vi har nog haft en helg tvärtemot din. Min minsta och var hos kusinen så vi var ju helt barnlediga. Jobbat dag på lördag och kväll på söndag, inte städat ett endaste dugg men däremot tog jag o maken med oss tältet och hunden och drog till Svartedalen. Slog upp tältet vid en lite sjö, värmde gulaschsoppa på trangiaköket och bara njöt. Fullkomligt underbart och trots att det blåste så var det varmt o gott i tältet.
Kräftskiva ska vi på på fredag nere i K-älv så vi tar cyklarna...

27 augusti, 2007 23:25  

Skicka en kommentar

<< Home