18 augusti 2007

Ruben

Några snabba rader innan vi gör oss iordning för att åka iväg och frossa kräftor.
Idag har vi varit och tömt plånboken. Nästan.... Vi har uppdaterat alla barn + mig med nya skor. Sportskor. Jag har verkligen nött ut mina gamla Asics så nu har jag investerat i ett par nya. Jag går ju väldigt mycket så ja måste ha bra på fötterna. Därutöver blev det fyra par Adiddas och ett par Puma, ett par Puma shorts, Reebook överdragsbyxor och maken har köpte en Umbro overall att ha när han springer. Nu är vi redo inför höstens skolgympor och andra aktiviteter.
I går var vi på bio. Helene Turstens "Irene Huss - Tatuerad Torso".
Jag har läst boken, men gånger som denna tackar jag att jag har rätt så taskigt minne för inte förrän mot slutet kom jag på vem som var mördare. Filmen var bra, lite Beck/Wallander stuk, men aningen mer action/råare. Angela Kovacs stämde precis av min bild sen tidigare av Irene Huss, men inte sjutton ser hennes man, Christer, ut som Ruben Sallmander. Inte i mina ögon, men jag vande mig och han, Ruben, är ju rätt gott att vila ögonen på ;o)Hmmmm....
Hade lite svårt att tänka mig Lasse Brandeby som polischef, men det gick det med.
Filmen var bra, men ingen film man måste/bör se på bio. Den räcker för Tvsoffan gott och väl liksom Wallander och Beckfilmerna, men det är ändå trots tillgång till rejäla tvstorlekar och ljud mysigt att gå på bio då och då. Nu ser jag fram emot att få se "Underbar och älskad av alla", Martina Haags film, men den kanske man skulle se med en tjejkompis?

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Reuben som Huss man? :-o Nä, det går ju inte. Irenes man ser ju ut som kocken Christer Lingström, han som också är kock. :)(tycker iaf jag).

18 augusti, 2007 18:19  
Anonymous Anonym said...

Ja, det är mysigt att gå på bio ibland! Det är ju lite annorlunda mot för att se filmen hemma i soffan.
Mmm. Reuben är ju inte helt fel att vila ögonen på.. ;) Fast han passar kanske inte helt in i rollkaraktären. Det är ju så där med böcker som blir film, man tänker sig liksom en viss typ och så kan det bli så fel.
"Underbar och älskad av alla" är jag också sugen att gå och se med nån tjejkompis. Har läst boken och man får sig många glada skratt.

19 augusti, 2007 14:51  
Blogger My White Cottage said...

Som sagt Ruben är inte helt fel att titta på... jag har inte läst böckerna men det ska jag nog ta och göra efter att ha läst alla dina positiva ord om dom! Vill också se Martinas film, hon är ju bara för rolig!!! Ha en fin vecka! Kram Jenny

21 augusti, 2007 12:24  

Skicka en kommentar

<< Home