21 augusti 2007

Vardag

Nu är det snart riktig vardag i vårt hus. Jag ser med längtan fram emot detta och ni som har tonåringar förstår säkert vad jag menar.

Tänk att äntligen få upp hela familjen på morgonen.

Tänk att inte behöva ha frukostätande tonåringar kl 13 samtidigt som vi andra kränger fiskpinnar.

Tänk att inte behöva smyga sig ut från sitt egna sovrum för att gå på sin egna toa på kvällen/natten med risk för att stöta på någon av pojkvännerna som verkar bo här stundtals.

Tänk att kunna ha ett 500gr paket med corn flakes i längre än två dagar.

Tänk att slippa hitta hungriga tonåringar + pojkvänner i köket kl 02.30 natten till din arbetsdag eller höra någon duscha kl 03.

Hurra för vardag!

15 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hi, hi så sant så sant *ler igenkännande*!!!

21 augusti, 2007 20:56  
Anonymous Anonym said...

Usch, är det sånt som väntar??! Har en son som precis börjat 7:an... Tonåringen i honom har verkligen vaknat under sommaren! Medans han sovit halva dagarna då ;)

21 augusti, 2007 20:58  
Blogger Fotograferande Maria said...

Jag vet precis vad du menar!!!!!!!!!!!! Kram

21 augusti, 2007 22:12  
Blogger ♥ cloudberrie ♥ said...

Oj, oj, oj! Och jag som tycker att en 11 åring lyckas "ställa till med nog mycket"... men vad är det i jämförelse... Jag tror vi "hoppar över" ett par år nu!
Här infinner sig inte vardagen riktigt på riktigt förän på måndag då tjejerna börjar skolan.

21 augusti, 2007 22:14  
Blogger J said...

Åh vad jag håller med!!!Det är den jobbiga biten! Kan man ljudisolera ett hus TOTALT tror du? haha
Jag längtar tills jag har en ledig dag SJÄLV i mitt hus igen!

22 augusti, 2007 07:01  
Anonymous Anonym said...

Haha! Ja, nog är det bra med vardag allt! Än har inga pojkvänner börjat husera här, men däremot en massa kompisar som äter mackor!!!! Jösses vad vi har köpt bröd och pålägg den här sommaren!
Kram!

22 augusti, 2007 07:44  
Anonymous Anonym said...

Ja, det ska verkligen bli skönt med vardag igen. Fast de där underliga tiderna tonåringanrna du skriver om försvinner inte bara för att sommarlovet är slut, tro inte det. Något bättre blir det när skolorna börjar men inte mycket inte...

Kraaaaaam

22 augusti, 2007 08:02  
Blogger Lotten said...

Jag förstår att du längtar till vardag igen ;-) Det gör jag med, fast mina pojkar bara är 4 och 7 år.... Men just nu är dom hemma och är sjuka -bläää!

Jag bor i Göteborg. "Landet" som jag skriver om i bloggen ligger på en ö i Bohuslän.... inte långt ifrån Göteborg.

Var på västkusten bor du själv?

22 augusti, 2007 10:15  
Anonymous Anonym said...

*fniss* ja jag är väl inte långt bort från en sådan vardag jag heller .... äldsta är ju dock bara 12 ännu som bor här - så jag får hoppas det dröjer :-)

22 augusti, 2007 12:51  
Blogger Lotten said...

2,8 mil..... strax ovan "Fars Hatt" då...? Vi svänger av där mot kusten till "vår" ö som är ganska välbesökt på sommaren ;-)

Nu tror jag att du vet vart det är....?

22 augusti, 2007 15:04  
Blogger Lotten said...

Ja. Det är min mamma som bor där permanent. Hon är född där. Så vi bor hos henne när vi är där.... Priserna där ute ligger en aaaning över vår budget ;-)

22 augusti, 2007 18:30  
Anonymous Anonym said...

Hrm, *ler lite skräckslaget* men även lite igenkännande även om våra inte börjat släpa hem pojk o flickvänner ännu...
Framförallt ska det bli skönt att (förhoppningsvis) veta att alla är inne i huset när man släcker och låser.
Ledig fredag nästa vecka!!! Passar det?

23 augusti, 2007 03:43  
Anonymous Anonym said...

Ha ha ha, det är så livet med tonårsbarn är alltså! :D
Vilka snygga kuddar!

23 augusti, 2007 11:58  
Anonymous Anonym said...

Känner verkligen igen mej i det där...här har alla har kommit igång...och jag tror faktiskt dom gillar det!!! JAG MED!!!!!!!!

23 augusti, 2007 15:40  
Blogger Maria said...

Hit hittade jag för första gången idag! Tycker också att det är skönt med vardag fast min äldsta är bara "snart9" så är det skönt med lite rutiner och fasta tider...

23 augusti, 2007 19:18  

Skicka en kommentar

<< Home