06 september 2007

Fat

I kväll ska jag ut med jobbet och äta!
Jag älskar att äta ute och när andra bjuder älskar jag det ännu mer ;o)
Min plånbok älskar det ska jag kanske säga för att inte verka snål. För övrigt är snålhet en av dom värsta egenskaper jag vet. Hur kan man tex promenera bredvid någon utan att bjuda om man själv går och knapra godis eller halstabletter osv? Eller alltid "samåka" utan att betala?

I helgen händer oxå en del roliga saker. Vad kan jag inte avslöja här. Jag tror i och för sig att personen det gäller inte läser här, men en sån här sak få bara inte avslöjas i förtid så jag berättar efteråt. Dessutom vet jag med säkerhet nu att det finns personer som jag kallar vänner, IRL, som läser här väldigt ofta och _aldrig_gett sig tillkänna med en kommentar eller dyl. I så fall görs det anonymt och när man bara ska påpeka dumma saker. Jättetråkigt, men tyvärr sant. Nu vet jag i allafall vem/vilka det är.

Jaha, när jag påbörjade det här inlägget så tänkte jag skriva att jag inte hade något att skriva utan skulle visa en sak här hemifrån. Tina skrev nämligen i sin blogg för ett tag sedan att då hon inte hade något att blogga om så visade hon upp sitt hem lite istället. Det är ju en lysande idé!!! :o))

Tänkte därför visa er ett underbart fat som jag fick av min pappa och hans fru då jag fyllde år i somras. Det är från Bruka Design. Jag hade nämligen kalas en annan gång för någon annan och serverade pastasallad i ett gigantiskt fat som jag lånade av en arbetskamrat. Under det där kalaset blev det tal om fat och jag nämnde att man skulle haft ett sånt där stort fat just till kalas osv. Detta lade min pappas fru på minnet och när jag fyllde år kom hon med detta stora fat.

Fatet pryder just nu vårt ekbord i vardagsrummet och på fatet ligger päron.

12 Comments:

Blogger Mindi said...

Vilket fint fat!
och vilken roligt helg det blir. :)

Kramis

06 september, 2007 15:01  
Anonymous Anonym said...

Supersnyggt fat, tack för titten och klart du får länka=) Ser fram emot att få läsa om helgen.Må gott

06 september, 2007 15:19  
Blogger Fotograferande Maria said...

KUL både i kväll och med "hemligheter" i helgen. Trist med sådanna "Vänner" Kram

06 september, 2007 18:11  
Anonymous Anonym said...

Ja, det är tråkigt med såna vänner och kommentarer.
Fint fat. Spännande om helgen.....
Du frågade varför jag läser teckenspråk???
Jag gör det för att jag tycker det är såååå kul och intressant. Jag skulle ibland kunna tänka mig att läsa vidare med det. Jag jobbar på förskola och då kan jag använda det som en förstärkning till orden. Små barn snappar såå snabbt. Jag känner min tsp lärare också lite grannn och hon är döv sedan födseln, så nu kan jag "prata" mycket bättre med henne. Hon är grym på att läsa på läppar men det är så mycket roligare att kunna teckna. det är en kick för mig och vill hela tiden lära mig mer. Nu blev det ett långt inlägg men men..
ha det bra
kramizar

06 september, 2007 21:15  
Anonymous Anonym said...

Vilket otroligt vackert fat !!!
Vill ha...hihi !

KRAM EVA

06 september, 2007 22:32  
Anonymous Anonym said...

Men ååå vilket underbart fat!Vackert och användbart! Visst är det bra att "slänga" in lite bilder när man inte har något speciellt att blogga om =)=)hihi!Nu måste jag nog plocka fram mitt stora fat och ta fram lite frukt att lägga dit. Tänk vad en bild kan inspirera!
Ha det trevligt i helgen!!!
Kram!!!

06 september, 2007 23:50  
Anonymous Anonym said...

Hoppas du hade en trevlig kväll när du var ute md jobbet.


Superfint fat också. Är ute efter något liknande själv, då jag bl a har en vinst att förbruka, men hittar inget som passar mig direkt. Kan bara handla upp vinsten här i stan också ju...


Och så till de där trumpetande odjuren då... Det där ljudet skär genom märg och ben och de börjar tiiidigt på morgonkvisten också. De som flaxar iväg, till min stora lycka, byts hela tiden ut till nya skränfockar. Blä! tacka vet jag sommar elelr vinter, då är det tyst på dem i alla fall.

Kram kram

07 september, 2007 09:15  
Blogger vinklar o vrår said...

Jättesnyggt fat! Angående olivträdet så var det ganska så dyrt... i alla fall om man inte får det att överleva. Det gick på 650 spänn, så nu MÅSTE det klara sig ;)
Nu ska jag kika vidare hos dig! / Maria

07 september, 2007 09:39  
Blogger My White Cottage said...

Fatet är verkligen jätteläckert! Stora fat kan man använda till så mycket!! Jag har två stora fat (från Mateus) och jag använder dem till väldigt mycket. En sallad t ex tycker jag blir mycket finare om den serveras på ett fat istället för i en skål. Visst är det trist med sk vänner som man vet är inne och läser var och varannan dag och ALDRIG lämnar en liten kommentar, det tycker jag också! Men jag gläds desto mer åt alla mina rara bloggvänner - som du - som förgyller min dag med gulliga och rara kommentarer!
Kram på dig!

07 september, 2007 12:19  
Blogger netha said...

Jättefint fat, jag älskar stora vida skålar och fat och lägga maten på eller bara som det är med ett äpple på.
Ha en kulig helg.

07 september, 2007 15:27  
Blogger Lotten said...

Jättefint fat du fått! Det kan man använda till mycket....

Angående vänner som inte skriver kommentarer så är det jättetråkigt tycker jag.... jag har varit väldigt restriktiv med vilka som får reda på att jag bloggar. Bara närmsta familjen vet om det.. och knappt det ;-) Jag tror och hoppas att de som är inne på min blogg varje dag är intresserade av samma saker som jag och därför läser min blogg... och lämnar en kommentar ibland.

Ha en riktigt trevlig helg! Kram Lotten.

07 september, 2007 21:26  
Blogger mintid said...

Tjusigt fat!
Visst är det trist när folk inte kommenterar. Jag var inne på en blog igår där tjejen "gnällde" med all rätt säkert på att folk inte kommenterar. Det brukar jag göra hos henne, det är en blog med lösen.
Men sur blir man för jag har inte fått en enda av henne! Så nu känner jag varför ska jag....

08 september, 2007 09:33  

Skicka en kommentar

<< Home