08 september 2007

Möhippa

Mätt och belåten efter en dag full med skratt måste jag ju berätta vad det är jag gjort.
Jag har varit på en möhippa!
Mina barns äldsta kusin ska gifta sig i slutet av september och jag är ganska mycket delaktig i detta bröllop. Inte minst för att mina tre döttrar ska vara brudnäbbar.
Bruden visste mycket väl att henne blivande man skulle bli "tagen" idag. Han trodde att dom skulle på 1 års kalas. Det trodde bruden oxå.......
Bruden som är ganska nyförlöst och ammar har varit väldigt säker på att möhippa blir det kanske senare. Mycket på grund av att hon vet att den som skulle vara spindeln i nätet för en möhippa är höggravid och trött och att hon själv inte är i en lyckad sits för möhippa.
Ack vad hon bedrog sig.
När hon lämnar över sin förvånade sambo till killgänget där "kalaset" skulle äga rum blir hon kort därefter iväg körd i bil av sin mamma ner till Gbg.
Där möter hon upp sin sambo och så strömmar folk in. Vi står utanför några hus i ett industriområde och hon har absolut ingen aning om vad som komma skall.
Hon ska sjunga in en cd.
Först själv och sen en låt tillsammans med sin make som faktiskt KAN sjunga och både sjunger och spelar ofta.
När jag åkte härifrån och berättade för mina barn vad jag skulle göra och vad deras kusin skulle få göra fick jag följande kommentarer.
"Men, mamma, XXXXXX, KAN inte sjunga. Hon sjöng för mig i bilen en gång och det låter inte klokt"
"Jag ska ALDRIG gifta mig"
Näst äldsta dotterns pojkvän sa "Jag hade börjat gråta"
Till följd av kommentarerna så kan ni ju räkna ut att detta inte är något som ligger bruden varmt om hjärtat precis.
Jag min hönshjärna glömde minnet till kameran, men filmade hela inspelningen, en film som ska visas på bröllopet. Jisses vad jag skrattade! Sången bruden sjöng var "Mitt sommarlov" Anledningen till just den sången är att hon sjöng den mycket som barn och till sammans fick dom sjunga "Hej Micki" med Carola.
Efteråt tog killarna den blivande maken vidare för ytterligare upptåg och vätska och vi andra åkte hem till brudens mamma där det serverades smörgåstårta m.m
Brudens kontenta av det hela var "Att gå fram till altaret efter det här kommer inte att vara något"

4 Comments:

Blogger Mindi said...

Hi-hi... vad kul. :)

M I N D I

08 september, 2007 20:50  
Blogger Camillas blogg said...

Ha, ha vilken mardröm, att behöva spela in en skiva när man inte kan sjunga! Och att det sedan ska visas på bröllopet! Tur att man slapp det själv på sin möhippa! :)
Lät som om ni hade jättekul iallfall! :)

Kramis Camilla

PS. Jag somnade lika tidigt som dig igår. Är ALLTID så himla trött på fredagar, och igår somnade jag i soffan!

08 september, 2007 22:47  
Blogger My White Cottage said...

Kul med möhippa! Dessutom ännu roligare när man verkligen lyckas överraska! Nu ropar mannen att maten är klar, bäst jag kilar till köket... Ha en skön söndagskväll!
Kram på dig!

09 september, 2007 18:36  
Blogger mintid said...

Det var det jag trodde du skulle på :)

Kram

09 september, 2007 18:56  

Skicka en kommentar

<< Home