14 september 2007

Projekt

I dag har vi riktigt ruggigt väder här på västkusten.
Det blåser, det regnar och det är grått.
Som alla fredagar är jag ledig idag. Gick upp strax innan åtta och åt frukost i lugn och ro.
Både veckohandlade, städade och uträttade ärenden i går em/kväll så jag ska ägna hela denna dag åt mig själv. *lyx* Eller rättare sagt inte ha dåligt samvete över allt jag borde göra som jag inte gör.
Maken kommer tom hem om en stund och köper med sig lunch. Kan det bli så mycket bättre?

Tänkte visa er vårt , förhoppningsvis, höst/vinterprojekt. Detta är något som hänger över oss och som vi båda, eller hela familjen, vill få klart, men som är så svårt att komma igång med. *suck* Sen står man väl där klar och frågar sig "varför var detta så svårt att komma igång med?" I går körde i allafall maken igång och kan vi tro att det bli en fortsättning? Ja, vi får väl se......

Vi har alltså en oinredd "vind" över 1/3 av vårt hus som ser ut som ovan. Nästa steg är att få dit golvvärmen som ligger och väntar i garaget. Golvytan där uppe är 50 kvm. Tanken är att det ska bli ett Tvrum, sen har vi inte riktigt bestämt om det även ska bli ett sovrum. Datorerna ska dit upp och få en egen vrå. Mycket lär nog ändras under tidens gång.......men tanken är att det är bl.a här barnen ska kunna vara med sina kompisar/pojkvänner m.m Då är det bra om det blir klart innan dom flyttar hemifrån *s*

Nu när jag bloggat om det här så måste jag ju verkligen se till att vi får gjort det här ;o))

Fortsättning följer........

5 Comments:

Blogger mintid said...

Det ska bli spännande att följa ditt projekt!

Min lilla pyttepytte hall ska med bli upplyft... tapeterna är komna ringde dom om nyss!
Kul!

14 september, 2007 10:43  
Anonymous Anonym said...

Vi har ganska bra väder här idag. Himlen var alldeles blå när jag lämnade sonen i skolan, men det börjar mulna till lite nu.
Kul med projekt, ska bli spännande att se fortsättning, nu har du ju lovat lite *ler. Vi har alldeles för många projekt på g nu som måste färdigställas innan vi ger oss på vår tvättstuga light-make-over. Jag vill börja med den nuuuu, men det är bättre att göra färdigt dem andra.

ha en jättebra helg.

kramar

14 september, 2007 10:58  
Blogger Malin E said...

Åh va spännande ska bli kul att följa!
Malin

14 september, 2007 10:58  
Blogger My White Cottage said...

Spännande projekt!!! Kul att få följa med under er renoveringsresa! Hoppas du haft en skön fredag och att helgen också blir superbra! Kraaam!

14 september, 2007 14:08  
Blogger My White Cottage said...

Vad kul att du ska prova receptet! Lycka till och hoppas ni kommer tycka om det!!!

Kraaam!

14 september, 2007 15:09  

Skicka en kommentar

<< Home