08 september 2007

Trött fredag


I går var det fredag!
Härligt ledig fredag, men som igår inte var så ledig.
Jag hade ett g.ledarmöte med min chef kl 9-11 och därefter åkte jag och veckohandladesnabbt.
Hem och plockade upp varor och direkt iväg med den blivande bruden för att beställa brudbukett m.m
Vi åkte till en liten butik som min mans kusin driver och att jag inte besökt det tidigare!!! Oj, så mycket fint och jag kan tänka mig att många av er som jag brukar besöka hade njutit av att kika runt hos henne.

På em tog maken och jag en 7 km promenad och sen grillade vi. 11 åringarna var på fest, men eftersom detta är en "varannanhelg" så satt två styck pojkvänner med vid bordet så bordet var trots bortfall på familjemedlemmar dukat för sex. Drack ett jättegott vin till och sen gick vi för att möta våra festprissar eftersom det började skymma.

Väl hemma igen slog tröttheten till och jag undrar varje gång VARFÖR jag dricker rött vin en fredag. Jag vet ju hur tröttheten kommer ikapp mig och jag somnar utslagen i soffan. I går duchade jag och la mig i sängen med alla mina nya tidningar redan kl 22. Började bläddra i Plaza och hann väl sisådär 3½ sida innan jag slocknade.
På tal om tidningar. I går köpte jag med mig nya numret av Plaza interiör hem och när jag kom hem hade Hundsport och Hus& Hem kommit i brevlådan så nu har jag att läsa. Älskar tidningar.

Nu ska jag snart iväg på det där jag inte kunde avslöja tidigare. Nu skulle jag kunna avslöja det, men jag väntar med att berätta till senare.
På tal om kommentarer som jag skrev om i mitt förra inlägg så tycker jag definitivt inte att man ska eller borde lämna kommentarer varje besök. Det gör inte jag heller. Och man kan säkert välja att läsa en blogg under flera år utan att ge sig till känna, men det jag tycker är himla tråkigt är när folk man umgås med eller har träffat IRL osv _aldrig_lämnar en. När man sen dessutom måste lämna en kommentar för att påpeka något jag skrivit fel eller något jag gjort fel och väljer att vara anonym, DÅ är det riktigt tråkigt. Varför bemöda sig med att lämna en kommentar DÅ om man aldrig gör det annars?
Ha en bra helg vänner!

4 Comments:

Blogger Mindi said...

Jag förstod helt klart vad du menade med "kommentarerna". ;)
Jag vet ju historien bakom....

Ja, du vet ju vad jag tycker om "tvånget" att man måste kommentera.... det går bort för mig. Jag kommenterar mycket och gärna men när man besöker en blogg och innehavaren direkt börjar med att skälla och gnälla för att
besökarna inte kommenterar då går det bort för mig. Jag besöker inte gärna sånna bloggar. Man känner sig inte välkommen när man känner att man MÅSTE kommentera. Visst vill man självklart att ens vänner ska lämna en liten kråka och säga hej ... absolut!!! Och det gör jag också ofta och gärna.MEN jag gör det där jag vet att ägaren utav bloggen blir ärligt glad för att jag gör det och inte för att jag gör det för att hon ska få ytterligare en kommenter till statistiken som sen ingen bryr sig om. Är du med på vad jag menar? ;)

Hoppas att dagen blir kul men det blir den alldeles säkert. :)

M I N D I

08 september, 2007 12:05  
Anonymous Anonym said...

Jadu.. jag längtar alltid efter fredagkväll och det goda glaset rött till maten, men precis liksom dig blir jag alltid så trött på fredagar, och rödvinet ökar ju bara på det. *s* Igår la jag mig också och bläddrade i en tidning vid tio (!!) och somnade omedelbart. Tio en vardag är jag inte ens i närheten av att gå och lägga mig..

Kram

08 september, 2007 12:19  
Anonymous Anonym said...

Rödvin en fredagkväll brukar betyda en tidig kväll...hihi !

Visst är det kul att få en massa kommentarer och sen är det ju roligt att kunna besöka "tillbaka" också ! Men inte behöver man lämna ett avtryck varje gång...fast kul är det ju !
Ha en fin helg !
KRAM EVA

08 september, 2007 18:33  
Blogger J said...

Hej, halkade in på din sida och undrar vilken tiding det är du har till höger?Känner inte igen den..

12 september, 2007 09:06  

Skicka en kommentar

<< Home